Friday, March 4, 2011

Pelamin nikah

     Jeng jeng jeng...salam 1 Malaysia..semalam dah cter pasal tips nak pilih busana tuk hari pernikahan kan? so skunk nak kongsi plak tentang panduan bagaimana untuk memilih pelamin nikah. Actually sumber ni dpt daripada orang2 kuat pasal design pelamin. Selain tu, bahan bacaan seperti majalah Pengantin banyak membantu..

  • Selalunya bila kita nak pilih tema tuk hari pernikahan, kita cenderung memilih warna2 yang soft seperti putih, krim, ataupun merah jambu. Dengan warna2 ni kita akan kelihatan lebih ayu dan sopan berbanding dengan pemilihan warna2 yang garang. Berdasarkan pengalaman aq la, jarang sekali orang akan memilih warna garang kan..kan....hehehee komen sikit
  • Bila dah ada tema,jom kita cari plak design yang sesuai tuk si pengantin. Konsep duduk di lantai lebih manis jika dibandingkan dengan berkerusi. Lagipun sopan kn. hehee..design yang simple lebih berkesan dengan tambahan bantal2 yang sepadan.
 
  • Selain itu, kalau rajin, kreatif dan ckup badget bolehlah letakkan taman mini atau pagar2 untuk hiasan tambahan pelamin tersebut.
  • Dekorasi penggunaan lilin serta bunga tulin atau tiruan  sentiasa menjadi pilihan. Susun letak pula janganlah terlalu tinggi sehingga menengelamkan pengantin.
  • Citer pasal kos pula, kenalah bersesuaian dengan kemampuan si pengantin. Lagipun simple is better rite? :p
Rasanya tu je yang dapat aq share ngan korang ye...next tyme aq post lg..hehehe coz petang ni mau p uma my kozen di Tawau..dia kahwin..eerrmmm potong turn la dia ni...uiseehhh jeles:p hehehe see ya...

No comments:

Post a Comment